Sörlap aktuális top 5
1. Primátor Double
2. Kwak
3. Paulaner Salvator
4. Jever
5. Leffe Blonde
Kiss Mónika
1. Leffe Blonde
2. Guinness
3. Hoegaarden
4. Gambrinus
5. Budejovicky Budvar
Fésűs-Farkas Dávid
1. Franziskaner Hefe-Weissbier Hell
2. Maisel's Weisse Original
3. Hoegaarden Witbier
4. Westmalle Trappist Dubbel
5. Plzensky Prazdroj
Kiss Roland
1. Trappistes Rochefort 10
2. Orval
3. Pauwel's Kwak
4. Guinness Draught
5. Schöfferhofer Hefeweizen
Molnár Balázs
1. Chimay
2. Maredsous
3. Duvel
4. Hoegaarden
5. Grimbergen
Takács Levente
1. Lucifer
2. Judas
3. Weltenburger
4. Altenmünster
5. Kralskrone
Kocsis György
1. Orval
2. Chimay Blue
3. Aventinus Schneider Weisse
4. Westmalle Dubbel
5. Delirium Noel Christmas
Ferencsák András
1. St. Benoit
2. Judas
3. Villers
4. Grimbergen
5. Köstritzer
Lukács Attila
1. Köstritzer Schwarzbier
2. Velvet
3. Chimay Bleau
4. Grimbergen Blond
5. Pauwels Kwak
ifj. Ruzsa János
1. Judas
2. Corsendonk White Apple
3. Ziberta Klasichne Flamandske Bile
4. Oberdorfer Weissbier
5. Yuengling Traditional Lager
Saját toplista küldése
|
|
|
A sör jó, a sör a barátunk és a csontoknak is jót tesz!
Dátum: 2009-08-18 10:40:00 Szerző: Sörlap.Hu
|
|
Meglepő következtetésre jutottak spanyol tudósok: a mértékletes sörivás jót tesz a csontoknak. Az oszteoporózis ellenszerét kereső kutatók ennek ellenére sem ajánlják a gyógymódot: nem az alkohol segít, hanem a növényi hormon.
A rendszeresen alkoholt fogyasztók csontsűrűsége nagyobb, mint azoké, akik nem isznak szeszesitalokat – derül ki a Nutrition című szaklapban publikált kutatásból. Spanyol tudósok 1700 nőt vizsgáltak meg, és jutottak erre a következtetésre. Igaz, a csontokra nem a szesznek van kedvező élettani hatása, hanem például a sörben megtalálható növényi hormonoknak. És arra is figyelmeztetnek, hogy tudni kell, hol a határ: egy bizonyos mérték felett már a csontokat is károsítja az alkohol.
A kutatók a csontritkulás ellenszerét keresik, és az oszteoporózis elsősorban az idősödő nőket sújtja. Olyan kiegészítők után kutatnak, amelyek révén fenntartható a csontok erőssége még idős korban is. Az Extremadura Egyetem tudósai azonban figyelmeztetnek, senkinek sem ajánlják, hogy sörivással tartsa karban csontjait, csupán arra a következtetésre jutottak, hogy érdemes további vizsgálat alá vetni a sörben lévő növényi hormonokat. A kutatásukhoz ötven év körüli önkénteseket kerestek, és ultrahangos módszerrel megmérték az ujjaikban a csontsűrűséget, majd még nézték a különböző befolyásoló tényezőket: a kort, a testsúlyt, az alkoholfogyasztást. Ekkor derült ki, hogy azok, akik mérséklet fogyasztóknak vallották magukat, sokkal jobbak az adataik, mint az absztinenseké.
|
|
|
|